• Visualiseer minimaal 10 ideeën door middel van schetsen. Maak meerdere schetsen vanuit verschillende invalshoeken.
  • Maak per concept een moodboard.
  • Werk de 3 beste ideeën uit tot 3 conceptvoorstellen.

 Je voegt al deze punten toe aan je POD.

De interne pitch bestaat uit twee onderdelen. Het conceptvoorstel samen met de 3 beste oplossingen uit je POD. Maak van alle verzamelde informatie en de concepten een nette presentatie voor de klant met hierin:

  • De opdracht
  • Eisen / wensen van de klant
  • Doel van de opdracht
  • Doelgroep + IJkpersoon
  • Advies aan de klant
  • Concept 1
  • Concept 2
  • Concept 3
  • Overzicht van de 3 concepten naast elkaar. 

Hou de interne pitch alsof het voor de klant is: 

  • Pitch de verschillende concepten aan je collega’s en coach.
  • Noteer zelf de gegeven feedback op het Pitch/Presentatie formulier
  • Verwerk de gegeven feedback
  • De genoteerde feedback wordt voorgelegd aan de docent geeft aan of je de voorstellen mag presenteren aan de klant of dat er nog feedback moet worden verwerkt.
  • Samen met de docent bekijk je of je nog op schema loop ten opzichte van je eigen planning.
  • Op de dag zelf sluit je (wanneer mogelijk) je laptop 5 minuten van tevoren aan op de tv in de geserveerde ruimte.
  • Pitch de verschillende concepten aan je klant.
  • Wanneer de klant een keuze heeft kunnen maken, laat je de offerte tekenen voor akkoord bij het vakje Conceptvoorstel.
  • Wanneer je feedback hebt op de conceptvoorstellen ga je deze feedback verwerken.
  • Bewaar de offerte netjes en verzorgd, deze moet uiteindelijk leesbaar in je portfolio.
  • Het gekozen concept met feedback voeg je toe aan je project-ontwikkeldocument.

Hij komt erg vaak voorbij, maar ook nu is een goed moment om te checken of alles is toegevoegd aan het project-ontwikkel-document. Ga niet verder voordat dit gedaan is, uitstellen geeft later meer werk.