Wat moet ik doen?

Wat doet een Mediavormgever? Dat is niet ingewikkeld. Een Mediavormgever is constant problemen aan het oplossen. De klant kom met een vraag “het probleem” en wij komen met een antwoord “de oplossing”. Dus: 

Klant probleem: ik wil mijn biologische lactose en glutenvrije aardbijen-chips op de markt brengen maar weet niet hoe?

Jouw oplossing: Video op social media die de doelgroep overtuigt van hoe lekker/gezond deze chips zijn. Deze video linkt door naar een website met meer informatie over het product en locaties waar je het product kan kopen. 

Bij dit project moeten dus een video en een website worden gemaakt. De uitdaging als Mediavormgever is een passende oplossing vinden voor het probleem van de klant. Hierbij moet je altijd rekening houden met:

Het Doel: wat moet ik bereiken
De Doelgroep: Wie moet ik bereiken. 

Het kan dus zijn dat je af en toe producten maakt die jij zelf niet super mooi vindt, maar die heel goed passen bij de doelgroep van de klant en daardoor ook zijn doel beter bereiken. 

Je werkt in een projectgroep en binnen de projectgroep ga je deze problemen oplossen.