Wat moet ik doen?

Wat doet een Mediavormgever? Dat is niet ingewikkeld. Een Mediavormgever is constant problemen aan het oplossen. De klant kom met een vraag “het probleem” en wij komen met een antwoord “de oplossing”. Dus: 

Klant probleem: ik wil mijn biologische lactose en glutenvrije aardbijen-chips op de markt brengen maar weet niet hoe?

Jouw oplossing: Video op social media die de doelgroep overtuigt van hoe lekker/gezond deze chips zijn. Deze video linkt door naar een website met meer informatie over het product en locaties waar je het product kan kopen. 

Bij dit project moeten dus een video en een website worden gemaakt. De uitdaging als Mediavormgever is een passende oplossing vinden voor het probleem van de klant. Hierbij moet je altijd rekening houden met:

Het Doel: wat moet ik bereiken
De Doelgroep: Wie moet ik bereiken. 

Het kan dus zijn dat je af en toe producten maakt die jij zelf niet super mooi vindt, maar die heel goed passen bij de doelgroep van de klant en daardoor ook zijn doel beter bereiken. 

Je werkt in een projectgroep en binnen de projectgroep ga je deze problemen oplossen met crossmediale media-uitingen.

Crossmediaal?

Een crossmediale media-uiting betekent dat informatie of content wordt gedeeld op verschillende plekken, zoals op tv, in kranten, op websites en op sociale media. Het idee is om veel mensen te bereiken en hun aandacht vast te houden door dezelfde boodschap op verschillende manieren te laten zien. Dit maakt de boodschap sterker en zorgt ervoor dat mensen er meer bij betrokken raken. Dus, in plaats van één enkel kanaal te gebruiken, worden meerdere kanalen ingezet om hetzelfde verhaal te vertellen. Deze uitingen zijn vaak aan elkaar gelinkt. Op tv staat de website in beeld, of op de website wordt je doorgestuurd naar een YouTube kanaal.